Tuesday, March 1, 2011

Dugaan dan Kasih sayang

Kenapa kita perlu menyalahkan antara satu sama lain kerana sedikit masalah???kadang-kadang kita kena percaya kepada seseorang tetapi bukan terlalu percaya kerana ade kebaikkannya dan juga sebaliknya..

Sudah lumrah dunia semua dijadikan ade keburukkan dan juga ade kebaikkan sebab itu lah dunia ini menjadi indah bahkan sesangat indah.

Dugaan adalah salah satu keindahan yang terdapat didunia ini kerana dengan mengalami dugaan kita akan merasai bermacam-macam perasaan yang dapat membuat kita menjadi lebih matang dan menjadikan kita mengetahui kelemahan diri kita agar dapat kita memperbaiki kelemahan kita itu agar dapat menjadikannya satu kelebihan pula pada kita....

Dugaan juga membuktikan kasih sayang Allah kepada kita kerana setiap dugaan melambangkan kasih sayangNYA kepada kita sebagai hambanya yang bertuah..

Jika kita dapat melalui dugaan itu dengan sempurna kita akan dapat kegembiraan pada akhirnya keran setiap yang baik adalah diasaskan dengan KASIH SAYANG yang kadang-kadang kita tidak dapat merungkaikannya dan tidak dapat merasainya..

Terlalu banyak dugaan yang wajib ditempuh kita untuk menjadi seorang yang terbilang...oleh itu kita kena selalu bersedia menghadapi dugaan tersebut agar kita mendapat pengakhiran yang fositif dan merasai kemanisan kasih sayang itu tersendiri..

Fikirkanlah..kerana kita tidak mengetahui bila kita kan dipanggil menghadapNYA...oleh itu tempuhilah dugaan dengan bekalan yang cukup agar kita sentiasa bersedia menghadapinya...DUGAAN ITU SENDIRI SEBENARNYA KASIH SAYANG YANG KITA SELALU TIDAK MENGERTI AKAN MAKSUDNYA.................................

No comments:

Post a Comment